úterý 23. května 2017

 
Autorka: Carol Rifka Bruntová
Vydavatelství: Jota
Rok vydání: 2014
Počet stran: 424
Žánr: YA

Hned na začátek musím říct, že jsem nesmírně ráda za to, že se mi tato kniha dostala do rukou. Jak asi ví t,i co čtou můj blog. Tak čtu převážně fantasy a tahle kniha nemá vůbec nic společného s fantasy, a to ani omylem. Tahle kniha je naprosto reálná, smutná a krásná. A když se tohle vše spojí, vznikne úplné bum pro vaše city. Pokud jste knihu ještě nečetli, tak to určitě udělejte. Protože pro mě je to kniha, která zaútočí na vás jako predátor a nebude vás chtít pustit. No a teď se konečně dostaneme k tomu, o čem tedy je a co mě na ní tak zaujalo.

June je čtrnáctiletá holka, která v poslední době moc dobře nevychází se svojí starší sestrou Gretou a nemá žádné přátele. Také se ráda vydává do lesa, kde si představuje, že žije ve středověku. Jediný kdo ji doopravdy chápe je její strýc Finn, který je velmi známý malíř a její nejlepší karamád, prakticky se dá říct, že do něj byla June zamilovaná. Jenže Finn jednoho dne zemře na nemoc zvanou AIDS. Když to dosadíte do roku 1987, kdy se toho o AIDS moc nevědělo a bylo něco jako tabu. Tak je vám jasné, že jakmile se to všichni dozví, šeptají si... June se najednou převrací celý svět. Jenže pak zjistí, že i sám Finn měl určitá tajemství a to ne něco, ale někoho. Tobyho. Toby byl dlouholetý přítel Finna, o kterém June neměla ani tušení, na rozdíl od ostatních členů rodiny. June věděla, že je Finn gay, ale že má přitele nevěděla. Rodina June nemá Tobyho ráda, myslí se o něm, že je vrah, protože nakazil Finna. June se přes všchno tohle přenese a začne se s Tobym scházet, ale tak aby o tom nikdo nevěděl. Toby je také jediný kdo doopravdy ví, jak se June cití. Spolu si navzájem vyprávějí různé historky o Finnovi, podnikají spolu výlety. A June docháźí, že toho mají s Tobym více společného, než by se mohlo zdát.

June mi přišla sympatická. Možná svým způsobem trochu podivínská, ale v dobrém slova smyslu. Na rozdíl od ostatních hrdinů v knize, neměla June před čtenářem žádná tajemství.
Greta starší sestra June, mi ze začátku vůbec milá nepřišla. Ale postupem knihy, když se její záměry začaly odhalovat, šla celkem pochopit. Ale rozhodně mi přišla zajímavější než June.
Toby mi přišel fajn a bylo celkem nefér, jak jím ostatní opovrhovali, kromě June. To si jistě Toby nezasloužil.

Nejsem si úplně jistá, že jsem přesně vystihla atmosféru a záměr knihy. Příběh podle obsahu může působit plitce, ale věřte mi, že není. Já si to taky původně myslela, ale knihu jsem nedokázala odložit a neskutečně mě bavila. Rozhodně tuhle knihu budu číst brzy znovu. Knížka je tajemná, smutná a zároveň krásna, proto ji vystihnu jedním slovem a to tajemnosmutnokrásná ji naprosto přesně vystihuje.Tahle kniha mi přijde, že čtenáři doopravdy něco dá.

Hodnocení: 10/10

Za recenzní výtisk bych chtěla poděkovat nakladatelství Jota. Knihu můžete zakoupitZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat