úterý 29. srpna 2017

Recenze na knihu Playground



Název: Playground
Autor: Lars Kepler
Nakladatelství: Host
Počet stran: 432
Rok vydání: 2016
Žánr: Thriller, Sci-fi

Jak už jsem párkrát psala, tak detektivky teď moc nečtu. Ale před pár lety jsem četla opravdu jen detektivky, hlavně Jo Nesbø, Robert Galbraith,


Jasmin Pascalová­-Andersonová je poručicí švédské armády. Během její mise Nato v severním Kosovu se se svojí jednotkou ocitne v boji. Dva z jejích mužů jsou zabiti a ona sama je těžce zraněna. Na celou minutu a čtyřicet sekund se jí zastaví srdce, potom se jim povede ji znovu oživit. Po probuzení mluví Jasmin o své zkušenosti z klinické smrti: probudila se v tajemném přístavním městě, které je něco jako přechod mezi životem a smrtí. Ale panuje zde krutý a velice nespravedlivý systém. Jasmin se z tohoto zážitku nedokáže dost dobře vzpamatovat. Co se ve skutečnosti stalo během těch pár vteřin, když se jí zastavilo srdce?

Jasmin se ve Stockholmu léčí z posttraumatického stresového syndromu, opustí armádu a pokouší se vést klidný rodinný život. Až do jednoho jediného dne, kdy se vše obrátí naruby. Po vážné autonehodě musí lékaři operovat Jasminina syna, ale během operace mu musí na okamžik zastavit srdce.

Jasmin nechce riskovat, protože ví, že její syn se z města bez její pomoci nevrátí. Město je nebezpečné a plné zlých lidí, kteří se ničeho neštítí. Ale nejnebezpečnější je hřiště. Jasmin musí svému synovi pomoci i za cenu svého života.


Jasmin mi byla celkem sympatická hlavní hrdinka. Byla už dospělá, takže reagovala přiměřeně ve všech situacích, nikoliv přehnaně, jako některé jiné hrdinky. Bylo naprosto jasné, že měla strach o své jediné dítě a její chování bylo pochopitelné.


Jak už jsem psala, tato kniha byla mojí první od autorů, takže ji nemůžu porovnat s ostatními knihami od autorů. Celkově jsem měla od knihy jistá očekávání, která byla z větší míry naplněna. I když asi prvních 100 stran mně vážně nebavilo. Po 100 stranách se kniha rozjela a začala se většina věcí dít v onom tajemném městě.

Celý popis a atmosféra města mě opravdu vtáhla do děje. Ale i přesto se v knize objevovaly pasáže, které mě nudily. Moc dlouhé popisy na můj vkus. A něco mi připadalo až zbytečné to tam zmiňovat.

Nicméně město bylo opravdu důmyslně vymyšleno a popsáno. Takže jsem si při čtení dokázala vše představit. Dokonce, jako bych cítila tu ponurou a nepřátelskou atmosféru města.

Některé komentáře ke knize či recenze, se zmiňovali, že v knize je celkem dost brutálních pasáži, a že si to autoři knihy mohli odpustit. Já osobně jsem v knize nenarazila na nic, co by mi přišlo vyloženě brutální. Asi to je věc názoru.

Knihu bych nakonec zhodnotila celkem průměrně, jelikož mě tam některé pasáže v knize trochu nudily.

Hodnocení: 69%


Nejlepší ceny knih najdete na Srovnáme.cz. Knihu si můžete prohlédnou ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat