neděle 26. května 2019

Co vidíš, když se podíváš do zrcadla?



Název: Zrcadlo, zrcadlo
Autorka: Cara Delevingne, Rowan Coleman
Rok vydaní: 2019
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 351
Žánr: YA

Na knížku jsem se dívala už když vyšla v zahraničí. Sklidila celkem slušný ohlas, tak jsem si ji chtěla i já přečíst. Je pravda, že původně jsem si myslela, že to bude nějaký životopisný román o životě autorky. Jelikož je dominantní na obálce její jméno. Název knihy Zrcadlo, zrcadlo jsem si všimla až na druhý pohled. A byla jsem tedy překvapená, že je kniha úplně o něčem jiném. Ale i tak mě obsah knihy zaujal a byla jsem zvědavá, jaké to tedy bude.


Cara je totiž velmi známá osobnost, tak jsem to chtěla posoudit, ale zcela bez předsudků, je to totiž to nejmenší co může čtenář udělat, když čte knihu od známé osoby (modelky, herce, zpěvačky...) Nesoudit ji hned na začátku, než si ji přečte.


Šestnáctiletí kamarádi Zrzi, Leo, Rose a Naomi mezi své vrstevníky úplně nezapadají. Zrzi doma prožívá peklo... její mamka je alkoholička a každý den večeří láhev vodky a její táta není skoro nikdy doma. Leův starší bratr Aron je kriminálník, který pobýval už i nějakou dobu ve vězení, ale teď je zpět a opět začal Lea stahovat na svoji stranu. Rose si hraje na drsňačku a střídá chlapy jako ponožky a k tomu pije, aby vytěsnila dávné vzpomínky. Naomi ta neustále utíká z domu a touží po svobodě.

To, co je doopravdy spojuje dohromady je muzika a jejich kapela Zrcadlo, zrcadlo. Až do chvíle, kdy Naomi zmizí a po pár týdnech pátrání je  nalezena v bezvědomí v řece Temže... Zatímco Naomi bojuje v kómatu a všichni si myslí, že se pokusila o sebevraždu. Jediná, kdo si to nemyslí je Zrzi, její nejlepší kamarádka, která odmítá uvěřit, že by přehlédla varovné signály. Proto se spolu s Naominou sestrou Ash pouštějí do pátrání na vlastní pěst a na povrch začnou vyplývat zajímavé okolnosti...

K tomu všemu Zrzi zjišťuje, že si s přáteli nejsou už tak blízcí, jak si myslela. Přátelství skupiny se začíná otřásat v základech. Nic už není takové, jak bylo dřív. Když rozbijete zrcadlo, nejde už tak jednoduše spravit...


Ze všech čtyř kamarádů jsem si nejvíce oblíbila Zrzi a hned po ní Lea. Přišlo mi, že Zrzi si už od začátku na nic nehrála, jako jediná. Chovala se tak, jak si myslela, že je to správné, neřešila, co si o ní kdo myslí. Jestli vypadá podle poslední módy. Leo se snažil být za každou cenu dobrý kamarád pro Zrzi i Rose. A snažil se zachovat vždy správně.


Jak už jsem psala, na knihu mě nalákalo to, že je autorka známá a chtěla jsem vědět, jestli to není další přeceňovaná kniha jako např. Online girl. Musím  uznat, že se mi kniha opravdu líbila, taková milá oddechovka. Připomínalo mi to i trochu knihy Johna Greena, takový jeho styl. Pro čtenáře, kteří mají rádi YA knihu rozhodně doporučuji... Ale musím říct, že konec knihy jsem věděla už v půli knihy, takže konec mě ani trochu nepřekvapil, což mě malinko zamrzelo.

Cara chtěla vyjádřit v této knize sílu přátelství, hledání identity, fázi dospívání,,,problémy a také o tom, že věci nejsou vždy takové, jak se na první pohled zdají... A to si myslím, že se jí povedlo na výbornou.

Hodnocení: 88%


2 komentáře:

  1. Já jsem na knihu opravdu zvědavá. Nemám od toho žádná očekávání, i když já Caru moc nemusím. Není mi sympatická, ale chci dát této knize šanci, stejně jako jsem ji dala Girl Online. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na ni byla též zvědavá. A kniha předčila má očekávání... Snad se ti kniha líbila. :)

      Vymazat