úterý 4. července 2023

Důvtipná lepidopteroložka vyšetřuje vraždu



 Název knihy: Podivný počátek

Autorka: Deanna Raybourn

Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání: 2023

Žánr: Historický román 

Anotace:
Londýn, 1887. Po pohřbu své staropanenské tety může osiřelá Veronica Speedwellová pokračovat v cestách po světě a věnovat se vědeckému bádání – a příležitostným milostným avantýrám. Veronica, zběhlá v lovu motýlů stejně jako v odhánění ctitelů, je odhodlaná vydat se na cestu svého života.
Osud má však jiné plány. Veronica překazí pokus o svůj únos s pomocí záhadného německého barona, který jí nabídne útočiště u svého přítele Stokera, samotářského a mrzoutského přírodovědce. Než jí ovšem stačí baron prozradit, co ví o spiknutí proti ní, je nalezen zavražděný. Veronica se Stokerem se tak jako neochotní partneři dávají na útěk před záhadným útočníkem a pokoušejí se dopátrat zlovolné pravdy.

Po pravdě já nikdy moc nebyla na historické romány, ale poslední rok se mi jich do ruky pár dostalo a já nestačila koukat, jak mě všechny tyhle knihy chytly. 
Řekla bych, že silným článkem celé knihy je nepochybně hlavní hrdinka, která se toho opravdu nebojí. Často je velmi odvážná a velmi důvtipná. Čtenář se s ní nikdy nenudí.
Knize nechybí ani detektivní zápletka, která jde poněkud lehce odhalit, ale i přesto jsem si knihu moc užila. Dvojici Veroniky a Stokera jsem si moc oblíbila a těším se na další díly, jsem velmi zvědavá, co si pro nás autorka nachystala dále. 

Pokud jste knihu četli a líbila se vám, tak vám můžu doporučit knihu Lady v přestrojení. 

Za poskytnutí knihy v rámci spolupráce moc děkuji Megaknihy a nakladatelství Ocelot. Pokud vás recenze zaujala, knihu můžete koupit ZDE

Hodnocení: 4,5/5*

Žádné komentáře:

Okomentovat