sobota 1. července 2017

Recenze na knihu Alenka v říši zombií


Název: Alenka v říši zombií
Autorka: Gena Showalter
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 328
Rok vydání: 2017
Žánr: Fantasy
1. díl

Konečně je tu další retelling na Alenku v říši divů. Tuto knihu jsem já, jako obrovská fanynka Alenky nemohla nechat ujít, takže už jsem měla na knihu i předobjednávku. Osobně nemám moc ráda knihy, kde se objevují zombie, ale u Alenky jsem nemohla odolat a rozhodla se zombie spolu s Alenkou zvládnout.


V den kdy Alenka Bellová oslaví své 16. narozeniny, se koná baletní vystoupení její sestry Emmy. Představení se koná ale až večer, za tmy. Jenže Alenky ani nikdo jiný z jejich rodiny nikdy nebyli venku po setmění. Jejich otec tvrdí, že zombie vycházejí a útočí za tmy. Je jasné, že tyhle zombie Alenka nikdy neviděla, ani její sestra Emma a považují tatínka za blázna.

Alenka nakonec rodiče přesvědčí, aby šli všichni na vystoupení Emmy. Ale co se při zpáteční cestě nestane. Mají  autonehodu. Jediný kdo přežil, je Alenka. Musí se proto nastěhovat k rodičům její mamky. Alenku také čeká spolu se změnou bydliště i nástup na novou školu.

Alenka na nové škole zná jen Kat, se kterou se seznámila při svém krátkodobém pobytu v nemocni po autonehodě. Hned při prvním dnu narazí Alenka na skupinku kluků, kteří nemají na škole moc dobrou pověst. Co chvíli jsou vyloučeni, s někým se neustále perou... A celé bandě velí největší rebel ze všech Cole Holland. Cole se samozřejmě nejobávanější osobou na škole, má také řadu nebezpečných tajemství. Alence se hned podaří upoutat pozornost Cola, a to na tolik, že si jí začnou všímat i druzí. Ovšem, že se Alenka musí mít před Colem i jeho bandou na pozoru, protože mají nebezpečná tajemství a svoji pověst nemají jen tak.


Alenka mi jako hlavní hrdinka nevadila. Sice mi nějak k srdci nepřirostla, ale nevadila mi. Její chování odpovídalo daným situacím, její reakce nebyly přehnané.

Kat se jsem měla vážně ráda, byla s ní legrace a chovala se opravdu jako vzorná kamarádka. A sebevědomí ji rozhodně nechybělo.

Cole byl typický rebel a takový idol dívčích srdcí. Prostě velmi pohledný podle všech holek na škole. S dokonalou postavou, vzhledem. Taky to byl pěkný rebel, po kterém touží opravdu všechny holky na škole. Ale ví, že s ním se zaplést není radno, jelikož je to nebezpečné a měly by se mu vyhýbat obloukem.


A teď tedy můj názor na celou tuhle knihu. Na knihu jsem byla vážně zvědavá a měla jsem jistá očekávání. Bohužel kniha byla trochu jiná než jsem čekala, čekala jsem i trochu víc.
Začátek knihy mi připadal velmi ohraný. Bylo to takové to: Nová holka přijde do nové školy, hned první den upoutá pozornost kluka, po kterém všechny holky touží. Její kamarádka ji varuje, ať si s ním nic nezačíná, ona ji ujistí, že to nemá v plánu. Za pár dní už se s ním velice baví, a pak se vše odehrává tak, jak jistě už teď každý tuší.

Už od začátku knihy jsem vše tak nějak tušila, takže mě většina věcí vůbec nepřekvapila. Opravdu hodně věcí bylo očekávatelných, navíc jsem doufala, že se ještě něco objeví, co to celé ještě víc zamotá. A ono nic. Místy mi to přišlo i trochu jako pěkná hloupost.

Čtení nelituji, další díly si samozřejmě hodlám  přečíst. Nakonec pro mě  byla kniha taková oddechovka. A hodnotila bych ji jako průměrnou.

Pokud máte rádi typické středoškolské prostředí, sexy kluky, 16-ti leté hrdinky, zombie, boje a trochu té krve a modřin. Tak by se vám kniha mohla líbit.

Mně osobně nepřišlo, že by měla kniha moc co společného s Alenkou v říši divů. Teda kromě názvu knihy a jména hlavní hrdinky. Zombie byly v duchovním světě, které vidí jen vybraní lidé. A bílý králík byl mrak. Tady pro mě veškerá podoba s pravou Alenkou končila.

Kniha skončila poměrně ukončeně, není tady takové to, jak mají série ve zvyku, že kniha skončí v tom největším napětí. Přesto jsem zvědavá, jak to autorka vymyslí dál.

Hodnocení: 71%

2 komentáře:

  1. Nakoľko milujem Alicu v krajine zázrakov, dala som si aj túto knihu do môjho tbr listu a uvažujem, kedy sa k nej dostanem, lenže stále posuniem inú knihu pred túto.
    Ako som si tak prečítala recenziu, zisťujem, že som možno neurobila ani tak zle, a možno po knihe siahnem ako po nejakej oddychovke neskôr. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky tbr list, kterého se skoro vůbec nedržím. A Alenka je Alenka, takže jsem knihu začala číst hned, jak došla. Kdybych věděl jaká bude, tak bych se čtením zas tak moc nespěchala.

      Vymazat