čtvrtek 29. srpna 2019

Recenze na knihu Nikdynoc



Název: Nikdynoc
Autor: Jay Kristoff
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2019
Počet stran: 512
Žánr: YA, fantasy

Toto byla moje první kniha od autora, ale doma mám od něj Iluminae, tak snad se k ní brzy dopracuji. A na to jak knihu všichni opěvovali a chválili, ja z ní tak nadšená nebyla. Měla jsem obrovský problém se do ní začíst a ještě ten začátek knihy byl tak zmatečný, že jsem ze začátku byla naprosto mimo, ale bohužel ani na konci knihy jsem nebyla o moc chytřejší...


Mia Corverová je dcerou popraveného zrádce. Mia žije ve městě postaveného z kostí a popela mrtvého titána. Od té rodinné tragédie ji vychovával stařík, který ji učil boji, použití jedů a zbraní...
Aby se jednoho dne mohla vydat na cestu do Rudé církve, kde se chce stát učednicí nejobávanějšího a nejtemnějšího sdružení v celé zemi. Jenže jak Mia zjišťuje, najít cestu není do Rudé církve tak snadné, jak se jí ze začátku mohlo zdát... Po úmorné a dlouhé cestě se tam nakonec dostane, ale aby se mohla stát pravou vražedkyní, musí se probojovat mezi nejlepší čtyřku učedníků, což bude stát hodně úsilí a práce. Jenže dokáže Mia včas odhalit spiknutí, které se na ni chystá? A dále pomstít se těm, co můžou za smrt jejího otce?


Mia mi sympatická nebyla už od začátku knihy a musím říct, že v průběhu knihy se můj názor na ni nějak výrazněji  nezměnil. Mám na ni takový nespecifikovaný názor stále... snad to bude v druhém díle lepší. Trick (kamarád Mii a také učedník R.C.) mi byl velmi sympatický již od začátku, přišel mi hodně takový kamarádský a měla jsem ho o hodně raději než Miu.


Jak už jsem psala, ze začátku mě to vůbec nebavilo a strašně se to táhlo... a to až do strany 150. Poté nastal zlom a vše šlapalo a dostalo to i rychlejší spád. Dále mě postupem času začaly štvát poznámky pod čarou, které někdy byly i přes půl strany a vždy to rušilo při čtení hlavní linky příběhu. Ze začátku mi to přišlo super, ale postupně mě to fakt dost otravovalo... Další zvláštní věc na této knize je to, jak byla naprosto bez obalu a přímá...velmi naturalistická. Takové byly ať už slova vypravěče  na začátku knihy, tak i slovník hlavní hrdinky Mii byl velmi vulgární. Postupem času už mi to tak nepřišlo, Ale s něčím takovým jsem se zatím v žádné  jiné knize nesetkala. (hlavně v YA teda)*

*Vím, že se jednu dobu diskutovalo, jestli je to YA nebo ne. Já si myslím, že je. Ale je to věc názoru.

Ale abych nebyla jen negativní. Po 150 straně kniha ubíhala a celkem mě to i chytlo a bavilo. Ale škoda těch prvních  150 stran je to celkem dost. A navíc ta obálka knihy, ta je podle mě naprosto boží. A hlavně ta vrána pod přebalem...

Hodnocení: 72%

Žádné komentáře:

Okomentovat