sobota 9. září 2023

Fantasy inspirovaná čínskou mytologií

Název: Dcera měsíční bohyně

Autorka: Sue Lynn Tan

Žánr: Fantasy

Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání: 2023

1. díl

Sing-jin je dcerou měsíční bohyně, která se před mnoha lety znelíbila Nebeskému císaři a nyní musí žit v ústraní od ostatních. O existenci její dcery Sing-jin nemá nikdo, dokonce ani sám císař tušení. Ovšem jednoho dne okolnosti donutí Sing-jin utéct a jí nezbude nic jiného, než tajit kým doopravdy je. A nepřekvapivě nalezne útočiště na císařském dvoře přímo Nebeskému císaři na očích…

Sing-jin mi byla vskutku sympatická. Po dlouhé době hrdinka ve fantasy knize, která mi nedrásala nervy. Většinou jsem se u fantasy žánru setkala s hrdinkami, která si neustále stěžovaly a dělaly zcela iracionální rozhodnutí. Tady tomu bylo právě naopak, hlavní hrdinka rozhodovala zcela racionálně, nebyla nikterak ubrečená.

V příběhu se objevuje i milostný trojúhelník, který ku podivu k příběhu sedí a nepůsobí jako uměle vytvořený a na silu přidaný do příběhu. Opravdu mi tady sedí a dává smysl, nemůžu proti němu mít žádné výtky. I když tomu možná přispívá fakt, že já mám v tom trojúhelníku zcela jasno. ¨

Worldbuilding je další věc, kterou musím zmínit. Jelikož to prostředí mě velmi bavilo a připadalo mi vskutku neotřelé. Objevovaly se zde zajímaví stvoření, svět byl velmi propracovaný a vše v něm fungovalo. Dokonce byly v příběhu i draci. Takže myslím, že už k tomu není, co jiného dodat.

Kniha se mi neskutečně líbila, bavilo mě to od začátku do konce. Hlavně druhá polovina byla plná zvratů a nemohla jsem se od toho odtrhnout. Je pravda, že já asijské fantasy nedám dopustit.  Jediné, co bych zde malinko vytkla, byly ty velké časové skoky hlavně v první polovině. Chápu, proč to tak autorku napsala, ale ze začátku jsem si na to vůbec nemohla zvyknout. Ale jsem z knihy jinak nadšená, už se nemůžu dočkat druhého dílu.

Za poskytnutí knihy v rámci spolupráce moc děkuji Megaknihy. Knihu můžete koupit ZDE

5/5* 

Žádné komentáře:

Okomentovat