úterý 23. května 2017

Dívka ve vlaku kniha vs. film

Výsledek obrázku pro film fantastická zvířata a kde je najít
Název: Fantastická zvířata a kde je najít
Režie: David Yates
Předloha: J. K. Rowling
Délka filmu: 133 minut
Žánr: Dobrodružný, fantasy

Asi jsme všichni zargistrovali, že minulý měsíc byl v kinech fim Fantastická zvířata a kde je najít. Film je inspirován J. K. Rowlingovou. Ve filmu se setkáme s pojmy mudla či Bradavice, což nám z části připomíná svět Harryho Pottera. Já se teď pokusím nějak srovnat knihu i film.

Film pojednává o Mloku Scamanderovi, který přijíždí z Londýna do New Yorku s kufrem plným fantastických zvířat. Jenže některé z nich mu utečou a jemu nezbývá, než je hledat po celém New Yorku, což je velmi optížné. Navíc na New York útočí nějaká temná síla...

Kniha vs. film
Kniha, kterou jsem četla vyšla v roce 2002 a vydalo jí nakladatelství Albatros. Kniha je spíše učebnice, popisuje zvířata, jde trochu do minulosti. Najdeme zde i zvířata, která ve filmu nejsou. Obsah knihy mě moc nebavil, jediné ćo mě nejvíce bavilo, byly poznámky Harryho a Rona v knize. Jinak tahleta kniha je doplňková k sérii Harryho Pottera. A Rowlingová vymýšlela trochu jiný příběh pro film.

Film mě neskutečně bavil. Všechny efekty byly naprosto dokonalé a ve 3D, jako by Vám to úplně ožívalo před očima. Naprosto jsem žasla. Neměla bych opomenout fantastický herecký výkon Eddieho Redmayna (Mloka), který vše zahrál podle mého názoru, naprosto perfektně. A jsem zvědavá, co pro nás Rowlingová vymyslí v dalších dílech filmu.

Za mě film rozhodně lepší než kniha.

Žádné komentáře:

Okomentovat