pátek 17. listopadu 2017

Recenze na knihu Šest vran


Název: Šest vran
Autorka: Leigh Bardugo
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384
Rok vydání. 2017
Žánr: Fantasy

Jistě mnozí z vás četli knihu Griša, která vyšla od této autorky již na jaře. Já se v té době ke knize nedostala a zpětně už mě moc nelákala. Ale teď po přečtení Šesti vran jsem svůj názor změnila a Grišu si snad brzy přečtu. Kniha Šest vran se odehrává ve stejném světě jako Griša, takže se přiznám, že jsem měla ze začátku trochu strach, aby se tam neobjevovali nějaké další spojitosti s Grišou. Naštěstí šlo jen o společný svět, postavy ani děj s tím neměli nic společného.

Ketterdam je rušné přístavní město, kde ze peníze sežene úplně cokoliv. Nikdo jiný to neví lépe než Kaz Brekker naprosto úžasný podvodník a zloděj. Je členem jednoho z tamějších gangů a je vždy o krok před ostatními. Neštítí se žádné špinavé práce a dokáže se dostat naprosto z každé situace.
Jednoho dne dostane nabídku od jednoho z  nejbohatších obchodníků ve městě, ne kterou by kývl jen šílenec. Avšak cena je až pohádkově vysoká a za to riziko a nebezpečí to jistě stojí.
Sám to ale nezvládne, bude potřebovat další pomocníky.
Matthiase, který byl neprávem ve vězení, a teď prahne po pomstě
Jespera, který naprosto dokonale střílí, ale jeho slabost pro hazardní hry hraničí se závislostí.
Inej, která se dokáže plížit tišeji než kočka.
Wylana, černou ovci z bohaté a vlivné rodiny
Ninu, která svůj překrásný vzhled používá jako smrtící zbraň.

Těchto šest lidí se pokusí dokázat nemožné, vloupat se Ledového paláce- nejstřeženější pevnosti světa. Přežijí všichni? Dokáží to? A jaká tajemství vyplavou na povrch?

Sice byl Kaz takový studený čumák, ale mně byl z nějakého důvodu celkem sympatický. vždy prostě, jak měl vše dopředu naprosto dokonale vymyšlené... Nic ho prakticky nedokázalo překvapit, jako kdyby měl nějaké super hrdinské schopnosti a věděl všechno přesně dopředu.
Všichni členové Kazovi bandy byli takoví neohrožení se samými perfektními schopnostmi.

Kniha Šest vran byla vážně pecka. To, že jsem nečetla Grišu mi v porozumění vůbec nebránilo, za což jsem byla ráda, jelikož jsem z toho měla z počátku strach. Bylo vidět, že autorka má celou knihu velmi dobře promyšlenou, jelikož vše na sebe hezky navazovalo a na konci i hezky zapadalo. V knize se dělo opravdu hodně věcí, zvlášť když je kniha psána z více pohledů daných postav. Kniha samozřejmě byla také plná zvratů a nečekaných událostí. Konec... ten skončil otevřeně (jak jinak), takže si budu muset počkat na další díl. Což si nejsem jistá jestli vydržím.

V knize ovšem byly nějaké ty drobnosti, co mi nesedly, jako některé chování postav mi vážně vadilo. Pár pasáží mi přišlo možná až moc zdlouhavých. Ale nebylo to nic závažného, co bych nemohla překousnout.

A v poslední řadě ta obálka knihy. Ta je prostě a jednoduše senzační. Černé stránky knihy, obrázek na obálce. Celé to zpracování je super. I když formát knihy mi přišel trochu velký, jelikož oproti mým ostatním knihám v knihovničce působí trochu mohutněji.

Do komentářů mi klidně napište, zda jste knihu četli, jak se vám líbila...

Hodnocení: 91%

Žádné komentáře:

Okomentovat