pátek 24. května 2019

Chtěli byste znát datum své smrti?



Název:Věštba
Autorka: Chloe Benjaminová
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 345
Rok vydání: 2018
Žánr: drama


Tato kniha mě zaujala hned po přečtení obsahu a to svojí tématikou. Je pravda, že úplně prvně jsem viděla knihu na instagramu a hodně lidí ji chválilo, tak jsem na ni byla zvědavá. Přece na věštkyni, která vám dokáže říct datum vaší smrti, nenarazíte každý den. A jít za ní a nechat si to prozradit, to už chce pořádnou odvahu. A naši čtyři hlavní hrdinové ji tedy rozhodně měli.


Je rok 1969 a do New Yorku zavítala věštkyně, která dokáže každému říct přesné datum jeho smrti. Takové pokušení zláká čtyři sourozence ze židovské rodiny a potají se za ní vydají, aby zjistili, co si pro ně osud přichystal.

Simonovi je teprve šestnáct, když se ze dne na den rozhodne opustit svůj domov a vydat se do San  Franciska. Kde se snaží najít sám sebe, i když okolnosti k němu nejsou zrovna nejhodnější. Přesto se mu nakonec podaří prosadit v baletu. A splnit si alespoň z části svůj sen – být sám sebou.

Klára se též vydává do San Franciska, kde se chce uchytit jako kouzelnice. ale ze začátku se jí to moc nedaří. Vystupuje v malých a nevýrazných podnicích... Ale pak jednou přijde zlom a Klára obětuje vše, co má a nakonec se jí to vyplatí, jelikož ji to dostane až na pódia v Las Vegas.

Daniel vystuduje lékařství a pracuje jako vojenský lékař. Ale po několika letech dostane v práci zasloužené volno. V práci se mu vždy dobře dařilo a má i skvělou ženu. Ale během volna má příliš mnoho času myslet na to, co se stalo v minulosti... neustále ho to pronásleduje.

A Varja jako nejstarší ze sourozenců pracuje jako bioložka. A zkoumá na opicích, jak jim zlepšit a prodloužit život a zda by to šlo uplatnit i na lidech. Zároveň ale pracuje až moc stereotypně, takže není divu, že už ji to začíná pěkně lézt na mozek. A k tomu všemu vyplave na povrch, to co před mnoha lety provedla...


Musím uznat, že bylo opravdu velmi pozoruhodné, jak se autorce povedlo zachytit různorodost každého ze sourozenců, nikdo z nich nebyl ani kapku stejný. A navíc byli naprosto věrohodní a reální.
Ze všech sourozenců mi byl nejsympatičtější Simon, ani nedokážu říct proč, navíc mi jeho příběh přišel nejzajímavější ze všech. Takový opravdu skutečný, uvěřitelný, opravdu jsem Simonovi vše věřila a mám pocit, že jeho pocity a obavy byly oprávněné. I když ke konci příběhu už toho všeho měl vážně nad hlavu. A navíc ten konec...

Ostatní sourozenci mě moc nezaujali, ani svojí povahou, ani příběhem. Ke konci knihy mě chytl příběh Varjy, ale i tak to nebylo nic extra.


Jak už jsem psala, bylo neuvěřitelné, jak se autorce podařilo zachytit různorodost sourozenců, tak i příběhů. Každý byl jiný a originální, každý myslel a rozhodoval se úplně jinak, ale přesto velmi racionálně. A vše bylo velmi reálné. A další skvělý nápad na námět celé knihy, znát den své smrti. Zároveň to ale ukazovalo, jak jsou lidé zvědaví a nedočkaví, a v některých případech to opravdu nestojí za to... jako v tomto.

Po celou dobu jsme mohli sledovat, jak jejich životy ovlivňovala tahle informace, jak se rozhodovali a co je vedlo k některým činům, které by jinak ani neudělali. Místy z toho šel až mráz po zádech...

Já bych tedy po tomhle, datum své smrti znát rozhodně nechtěla.

Kniha měla sice své mouchy a některé pasáže mi přišly zbytečně dlouhé, ale jinak nemám knize, co vytknout.

Hodnocení: 73%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Mega knihy. Knihu si můžete koupit ZDE.
Megaknihy.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat