úterý 23. května 2017

Dívka ve vlaku kniha vs.film

Výsledek obrázku pro dívka ve vlaku film

Film: Dívka ve vlaku

Režisér: Tate Taylor

Předloha: Paula Hawkins

Délka filmu: 112 minut

Žánr: Thriller


Před pár dny byl v kinech film Dívka ve vlaku, podle knižní předlohy Pauly Hawkins. Jelikož jsem knihu četla, nemohla jsem si nechat ujít filmovou verzi. Už teď můžu prozradit, že se drží knižní předlohy.

Rachel jezdí každý den do práce vlakem. Každý den vlak zastavuje na červenou a naskýtá se jí pohled na dva lidi, kteří bydlí v domech u trati. Oba dva vypadají spolu šťastní, Rachel v nich vidí svůj ideál, lásku, kterou ona sama už nemá. O pár domů dál bydlí Tom, Rachelin exmanžel. S Tomem žije jeho nová manželka Anna.Ale jednoho dne Rachel zahlédne z vlaku něco, co změní její mínění o dokonalém páru, kterému záviděla jejich štěstí a lásku. Druhý den nato Megan zmizí (ženská polovička dokonalého páru). A Rachel se víc a víc zaplétá do vyšetřování. Kdo je tedy skutečně vrah?

Porovnání knihy vs. film
Film se od knihy moc nelišil, snad jen tím, že se děj odehrával v Americe, na rozdíl od knihy, která se odehrává v Anglii. Toto je asi takový největší rozdíl mezi knihou a filmem. Kdo tedy četl knihu, může čekat to co se dělo v knize i ve filmu. Musím říct, že u knihy jsem se prvních dvě stě stran celkem nudila a v půli knihy už jsem věděla vraha i motiv, takže odhalení vraha, co mělo být takové bum, pro mě žádným překvapením nebylo. Proto jsem se u filmu též celkem nudila. A kdo nečetl knihu, může se v klidu podívat na film a bude vědět o čem kniha je. Ale předpokládám, že tu nikdo takový není, kdo by dal přednost filmovému zpracování před knihou. Je jasné, že film nezachytí úplně všechny detaily, které se v knize objevily, ale film měl vše, co v knize ovlivnilo děj. Musím tedy říct, že film zvládl knižní zpracování na jedničku.

Žádné komentáře:

Okomentovat