úterý 23. května 2017

Recenze na knihu Zpovědi podezřelé

 
Kniha: Zpovědi podezřelé
Autoři: James Patterson, Maxine Paetro
Počet stran: 328
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2015
Žánr: YA, detektivka

POZOR: V recenzi se často objevuju slovo šílené (kdo je na něj vysazený, tak ať radši recenzi ani nečte!) Usmívající se

Kniha už sice vyšla před rokem a já ji už i drřív četla, ale jelikož nyní vychází druhý díl knihy Vraždy na Střední škole. Rozhodla jsem se zrecenzovat a zároveň připomenout si, co se událo v prvním dílu.

Když se Tandy jednoho dne probudí, zjistí, že její rodiče byli zavražděni. První otázka je jasná. Kdo to byl? Podezřelí jsou jen tři, tedy vlastně čtyři, její tři sourozenci a ona sama (nevěří totiž nikomu, už ani sama sobě). Jak jinak by se vrah dostal do jejich bytu, který je tak perfektně zabezpečen a ještě k tomu přes všechny členy domácnosti, kteří vynikají svými, někdy až moc dokonalými schopnostmi či smysly? Tandy se snaží očistit jméno své rodiny, protože celá rodina Angelových je velmi známá včetně jejího bratra Matthewa Angela, který je největší hvězda amerického fotbalu. Tandy při pátrání zjišťuje spoustu zajímavých a znepokojujících věcí. Co je její rodina doopravdy zač? Podaří se nakonec mimořádně inteligentní Tandy Angelové zjistit, kdo je vrah, nebo je to ona sama?

Všichni členové rodiny Angelových byli pěkně záhadní a taky ne příliš důvěryhodnými osobami. Též musím říct, že rodina mi přišla celkem i tak trochu šílená a jak Tandy víc a víc pátrala, tím byla víc a víc šílenější. Taky měli velmi originálně zařízený byt, který mě někdy i svou výzdobou děsil.

Jednotliví členové rodiny Angelových mě teda pěkně děsili. Hlavně teda malý, desetiletý Hugo, který měl neuvěřitelnou fyzickou sílu. Sice mi sourozenci Tandy zas tak moc k srdci nepřirostli, ale samotná Tandy ano, byla taková ta jedna z mála hrdinek, co mi připadala šílená v dobrém slova smyslu.

Ale jak se kniha šíleněji a šíleněji zamotávala, čekala jsem samotné rozuzlení zápletky, taky tak trochu šílené, ale ono bylo spíše až moc obyčejné (tedy především v kontextu s touhle rodinou). Ve skutečnosti asi tahle kniha potřebovala trochu té dávky šílenosti, protože pak by byla prostě naprosto obyčejná YA detektivka, na kterou si ani za chvíli nevzpomenete. Tuto knihu zařadíte do tak trochu šílených či podivínských detektivek.

Bohužel knížka skončila spoustou nezodpovězených otázek, i když se zápletka v téhle knize vyřešila. Ale pár věcí mně přišlo trochu moc přitažené za vlasy. Tak hodnotím knihu tři a půl hvězdičky z pěti.

I tak se těším na druhý díl Vraždy na střední škole.

A pokud máte rádi knihy, které jsou tak trochu odlišné od normálních a ještě jste Zpovědi podezřelé nečetli, tak jen do toho (samozřejmě vás do ničeho nenutím to ne).

Žádné komentáře:

Okomentovat