úterý 23. května 2017

Recenze na knihu Běsnění

 
Název: Běsnění
Autorka: A. G. Howard
Vydavatelství: CooBoo
Rok vydání: 2016
Počet stran: 312
Žánr: Fantasy a sci-fi, povídky
Díl: 3,5 (povídky)

Máme tu povídky k sérii Šepotání, já jsem se osobně na tuhle knihu těšila něco přes rok a patřila vůbec k nejočekávanější knize tohoto roku, alespoň pro mě. V knize jsou vlastně tři povídky: Kluk v pavučině, Můra v zrcadle a Šest nemožných věcí. Doufala jsem, že povídky budou tak správně, jako předchozí tři díly a musím říct, že opravdu byly.

,,Nepřítel se nejlépe poznává, když se dostaneš do jeho kůže."

V první povídce Kluk v pavučině je popsáno, jak Alison zachránila kluka z Říše divů, který byl uvěžněn v pavoučím kokonu na hřbitově a jak se o něco později, stal z něho Alisin manžel. Také zjišťujeme, jaké to pro Alison bylo, když se ve svých třinácti letech dozvěděla, že má nějakou spojitost s Říší divů a jak poprvé potkala Morfea...
V druhé povídce Můra v zrcadle Morfeus pátrá v Zachových vzpomínkách na Alyssu. Morfeus totiž nikdy nechápal, co Alyssa viděla na obyčejném smrtelníkovi. Z pohledu Zacha, ale můžeme zjistit, jak viděl Říši divů on, co si myslel o Morfeovi a celé situaci. Jaké bylo být uvězněn Morfeem v jeho paláci...
A v posledni povidce Šest nemožných věcí vzpomíná Alyssa na svůj život po dobrodružství z Říše divů. Také jaké to bylo po odchodu Zacha či jak se vrátila zpět do Říše divů, akorát o šedesát čtyři let později. Ano, máme to popsanou svatbu Zacha a Alyssy, jak se jim ve světě lidí pak dařilo, seznamujeme se s jejich dětmi. Pak je menší skok, kde je Allyssa považována v říši lidí za mrtvou a jak se jí povedlo oklamat je. Jak se dostávala zpět do Říše divů, kde už zůstane navždy nesmrtelná...

,,Nejlepší špioni jsou ti, kteří se s vervou bijí za obě strany."

Všichni, kdo četli předchozí díly série, tak ví, jací hlavní hrdinové jsou a musím říct, že ani v téhle knize se nic nezměnilo. Morfeus zůstal stejně provokativní a neustále používal slovní hříčky, ale ke konci knihy byl fajn a dal se i chápat. Alyssa je napůl člověk a podsvětník, takže se část knihy chová jako člověk a pak jako podsvětník. Zach ten byl naprosto zamilovaný do Alyssy. Taky jsem si ho díky téhle knize oblíbila o něco víc. A taky jsem pochopila, tak jako Morfeus co na něm Alyssa viděla.

,,Lepší je nepřítel, kterého znáš, než přítel, kterého neznáš."


Všechny povídky se mi líbily, ale nejvíce Šest nemožných věcí. Sice jsem vám toho moc o povídkách nenapsala, ale kdybych vám sem napsala všechno, nebylo pro vás nic v knize překvapením a nehltali byste ji pak tolik. Povídky předchozí tři díly naprosto dokonale doplňují. Samozřejmě, že předchozí díly skončily naprosto ukončeně, tak byste si měli (všichni, kdo milují Šepotání) tyhle povídky přečíst. Přesto mi kniha přišla trochu smutná, zvlášť ta poslední, kde Alyssa popisuje, jak všichni umřeli, rodiče, Zach. A ona je též stará... To mi přišlo opravdu smutné. Ale A. G. Howard mě nezklamala a připravila knihu, která mě opět bavila.
A nakonec obálka, ta je opravdu super a samozřejmě bylo opět barevné písmo (modré).

Hodnocení 10/10.

,,Hloubání nad dalším krokem brání pohybu vpřed."

Žádné komentáře:

Okomentovat