Recenze na knihu Koruna

Autorka: Kiera Cass
Rok vydání: 2017
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dívčí romány
5. díl

Konečně jsem se po dlouhé době dozvěděla, jak tohle celé skončí. Sice jsme všichni věděli, jak to s Americou a Maxonem dopadne už ve 3. díle. A zbylé dva díly byly o jejich dceři Eadlyn. Mně osobně by nevadilo, kdyby série končila už 3. dílem a byly by k ní pouze povídky. Nicméně autorka se rozhodla v sérii ještě pokračovat. A jak se mi tedy poslední díl líbil? To se dočtete na konci recenze.

„Než najdete svého prince, musíte hodně žab políbit, nebo musíte hodně žab vyhodit ze svého domu.“

Eadlyn byla donucena uspořádat Selekci v níž se mělo o její ruku ucházet 35 chlapců. Tohle se Eadlyn vůbec nezamlouvalo, mít v paláci dalších 35 lidí navíc. Navíc, jak by se ona mohla do některého z nich vůbec zamilovat? Je přesvědčená, že ji nemůže čekat žádná úžasná pohádka jako její rodiče, kteří jsou do sebe pořád zamilovaní a šťastní. Eadlyn se musí neustále připravovat, jelikož se jednou stane královnou a zatím nevypadá, že by ji lid měl příliš v lásce. Eadlyn, proto sníží počet chlapců na Elitu. Brzy si tedy bude muset vybrat jednoho z nich. Bohužel se ale věci v království začínají komplikovat. Objevil se totiž někdo z minulosti, ale je to dobře nebo špatně? Královstvím začínají otřásat nepokoje, které musí Eadlyn řešit a zároveň se stýkat s chlapci a vybírat budoucího manžela.

„Jsem Eadlyn Schreavová a nikdo nemá takovou moc jako já.“

Eadlyn mi byla už od předchozí knihy poměrně nesympatická. Přišla mi namyšlená, velmi sebejistá a tvrdohlavá. Teď už mi tak moc nesympatická nepřišla, ale že bych si ji nějak oblíbila se říct nedá. Americe se prostě nevyrovná. O klucích, kteří zůstali v Elitě, jsem se o nich nic moc nedozvěděla, takže jsem si na ně nedokázala udělat obrázek, proto jsem neměla ani žádného favorita.

Jak už jsem zmínila, první tři díly série se mi opravdu líbily, ale tenhle díl mě už moc nebavil. Přišlo mi, že se tu nic moc nedělo. Já nepotřebuji akci za akcí, to ne, ale to okolo čeho se tenhle díl motal, mě prostě nebavilo. Eadlyn zde řešila problémy se zemí a pak až Elitu. Navíc se kluci ani moc neprojevovali a byli odsunuti až na vedlejší kolej, aspoň mně to tak přišlo.

Rozhodně milé a pohodové zakončení celé série. S koncem knihy souhlasím. Ale těm co mají rádi zamilované YA knihy se to bude určitě líbit, a ještě pokud je vám kolem 13 let. Tak určitě správná volba.

Do komentářů klidně napište, jestli jste knihu Koruna už četli. A jaký máte názor na celou sérii Selekce.

Na Srovnáme.cz najdete, kde knihu Koruna koupit nejlevněji.