Recenze na knihu Dvůr mlhy a hněvu

Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2017
Počet stran: 664
Žánr: Fantasy
2.díl

Recenze na první díl ZDE.

Konečně! Konečně jsem se dočkala! Sice jsem knížku četla déle, než jsem měla v plánu. Ona je to teda strankově tučná kniha, ale mně to vůbec nevadilo, protože autorka píše velmi čtivě. Spíše mě mrzelo, že jsem knihu četla až moc přerušovaně, znáte to, škola a další povinnosti. Takže jsem někdy musela četbu téhle knihy omezit, což mě velmi štvalo, protože jsem měla nutkání číst dál a dál, bez ustání. A co tedy říkám po dočtení knihy? Nutně potřebuji teď hned další díl!

,,Možná se budou vracet, dokud nezbude jen jediná hvězda, a možná ta osamělá hvězda bude tu cestu opakovat v naději, že ji jednou - když se bude vracet dost často - najde další hvězda."

Když Amarantha Feyre zabila, sedm vladařů Prythianu Feyre znovu oživilo a Feyre získala část z jejich moci a stala se nesmrtelnou vílou.
Pak se Feyre vrátila zpět na Jarní dvůr spolu se svým vladařem Tamlinem, kterého jak se zdá, nejspíš miluje. Ale i tak se Feyre na Jarním dvoře necítí dobře, pronásledují ji zlé vzpomínky, na to co se stalo pod Horou a navíc se cítí i zlomená a neví, jestli se dokáže vyléčit. S Tamlinem už to není jako dříve, zdá se, že i ho co se stalo pod Horou, zasáhlo. Navíc Feyre nemůže zapomenout ani na smlouvu, kterou uzavřela s Rhysandem, se kterým musí strávit vždy jeden týden v měsíci. Brzy se ukáže, že návštěva u Rhysanda na Nočním dvoře není tak hrozná, jak si myslela. Na Jarním dvoře ji vše spíše ubíjí, kdežto na Nočním dvoře je vše trochu jinak. A Rhysan není zas tak krutý a zlý, jak by se mohlo na první pohled zdát. A aby toho nebylo málo, blíží se válka. Válka, kterou možná nikdo nepřežije.

„Bez magie a moci se peníze staly jedinou věcí, na které záleží.“

Feyre je tedy vílou, ale srdce má stále lidské, což má za následek, že některé věci vnímá trochu jinak, než některé víly. Takže se jako každá hrdinka něčím odlišit musí. Navíc je opět pěkně prostořeká a má pěkně nevymáchanou pusu, možná někdy hraničící s drzostí. Feyre nepochybně patří k nejvíce prostořeké hrdince, s jakou jsem se zatím setkala.

Jak už jsem psala v recenzi na první díl, o Tamlinovi jsem se toho v prvním díle moc nedozvěděla, takže jsem neměla moc šanci si na něj utvořit obrázek. V tomto díle jsme se o něm dozvěděli už něco více, ale taky toho nebylo moc. Přesto to stačilo k tomu, abych si na něj udělala konečně obrázek a věřte, že moc pěkný nebyl.

Rhysand na mě v prvním díle ze začátku působil, jako záporná postava. Na konci první knihy už jsem si tak jistá úplně nebyla. A teď se ukázalo, že Rhysand záporná postava není, jenom tak na ostatní záměrně působí. V tom je pochopitelně velký rozdíl.

V knize se objevují i další nové postavy jako např. Cassian, Azriel, Mor či Amren. Ale je jich pochopitelně větší množství, takže pokud chcete o nich vědět více, knihu si přečtěte.

„Až strávíš tak dlouhý čas polapený v temnotě, zjistíš, že ti temnota začíná oplácet pohled.“

Už v prvním díle série se objevily jisté náznaky milostných scén, takže mi bylo jasné, že budou i v tomhle díle a bude jich víc. Neříkám, že mi to vadilo, to ne, ale přišlo mi, že byly až zbytečně moc podrobně popsané. Stačila by spíš zmínka nebo náznak, ale některé ty scény mi přišly fakt až moc. Ale nevadilo mi to zas moc, takže jsem se to rozhodla přehlédnout.  Je jasné, že kniha není pro mladší čtenáře. Navíc zde nechybí ani krveprolití, zabíjení a krutost, takže pokud jste slabší povaha, tak bych vám knihu asi moc nedoporučovala. Ale pokud vám nevadí ani jedno z toho, co jsem výše zmínila, tak si knihu přečtěte.

„Nejde o to, jestli tě miluje, ale o to jak moc. Miluje tě příliš. Láska může být jed.“

Knihu jsem doslova hltala, neustále se v ní něco dělo a nutilo mě to otáčet stránku za stránkou. Kniha se pro mě stala něco jako drogou, kdy jsem se nemohla doslova od knihy odtrhnout. Už dlouho se nestalo, že by mě nějaká kniha tak dostala. A samozřejmě se řadí mezi mé nejoblíbenější knihy vůbec. Já knize nemám kromě výše zmíněných milostných scén co vytknout. A kniha je několikanásobně lepší než první díl, tedy podle mého názoru.

Do komentářů mi napište, zda jste něco od S. J. Maas četli. A jak se vám líbil Dvůr mlhy a hněvu.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Mega knihy a knihu si můžete zakoupit ZDE.

Hodnocení: 10/10