úterý 23. května 2017

 
Název: Něvo víc
Autor: Patrick Ness
Počet stran: 344
Nakladatelství: Slovart
Rok vadání: 2017
Žánr: Sci-fi

O téhle knize asi většina lidí slyšela, jelikož ČR na konci března (kdy kniha vycházela) navštívil sám autor Patrick Ness, kde ji představil a zároveň uvedl i film, který byl podle jeho knihy Volání netvora zfilmovaný. Ale zpět ke knize Něco víc, jak už jsem zmínila, koncem března a začátkem dubna bylo okolo knihy doslova BUM, všichni ji četli (nebo právě čtou) a fotili na instagram (včetně mě). Já už mám knihu přečtenou a jaký je tedy můj názor na ni?

"Lidi májí sklon vidět ve všem příběh."

Šestnáctiletý Seth se topí. Je úplně sám. Nejdřív se snaží s rozběsněným mořem bojovat, jenže mu brzy ledové moře ochromí celé tělo, takže už nedokáže bojovat. Ví, že boj s mořem už prohrál. Nejdřív ho moře hodí na útesy a Seth slyší, jak mu zapraská v lopatce a cítí nesnesitelnou bolest. Nakonec s ním moře hodí o útesy ještě jednout a tentokrát už je to úplně naposledy, narazí hlavou do útesu a slyší zapraskání. A pak se probudí. Je vyčerpaný. Ale nachází se na velmi podivném místě, vypadá to, jako městečko, kde vyrůstal, než se přestěhovali, ale vše je prázné, zarostlé a nikde nikdo není. Nebo tady někdo je? Je tady něco víc? Seth se snaží najít odpovědi, protože nic nedává smysl.

"Musíme si lhát, abysme vůbec byli schopní žít. Jinak bysme se zbláznili."

Setha jsem si oblíbila, hned od začátku knihy. Přišel mi velmi sympatický a celkově tak nějak fajn. Pro mě rozhodně jeden z nejsympatičtějších hrdinů vůbec.

"Nezemřel jsi, ty ses jenom probudil."

O knize jsem věděla, že to bude sci-fi, ale že by se příběh mohl odvíjet takovým směrem, jakým se odvíjel, jsem opravdu netušila. Kniha je určitě i na zamyšlení, má velmi dobrou myšlenku, alespoň mně to tak přišlo. Rozhodně nadčasová kniha s místy filozofickým zaměřením. Navíc mi přišly některé pasáže knihy, až děsivě reálné. Opravdu můžu knihu jen doporučit, já sci-fi teda moc nečtu, ale pro mě nejlepší sci-fi, jakou jsem kdy četla.

Do komentářu mi klidně napište, zda se knihu chystáte číst, nebo jste ji už četli a jestli se vám líbila.

Hodnocení: 9/10

Za poskytnutí této knihy jako recenzní výtisk, děkuji nakladatelství Slovart. Na knihu se můžete podívat ZDE.
Slovart

Žádné komentáře:

Okomentovat