úterý 23. května 2017

 
Název: Strážci příběhů
Autorka: Mechthild Gläser
Počet stran: 344
Nakladatelství: Fragment
Rok vydaní: 2016
Žánr: Sci-fi, fantasy

Tato kniha mě zaujala, hned po přečtení anotace, jelikož hlavní hrdinka dokáže vstupovat do knižních příběhů. Ale ruku na srdce, kdo z knihomolů by si taky nepřál navštívit nějakou jeho oblíbenou knížku? Já tedy rozhodně ano, i když vím, že se mi to nepodaří. Navštěvovala jsem známé knižní hrdiny prostřednictvím hlavní hrdinky.

Amy se svojí matkou Alewis opoušní na nějakou dobu Německo, aby zapomněly a jedou na malý ostrov nedaleko Skotska, kde dříve žila Alexis. Amy se setkává se svojí babičkou, kterou vidí poprvé v životě. I když jí to matka celý život tajila, Amy se dozvídá, že patří do velmi starého rodu Lennoxů, kteří mají možnost vstupovat do knih a setkávat se s knížními hrdiny. Ale nesmí narušit dění příběhu, jinak by se změnily všechny knížky a mělo by to trvalé následky. Amy ale není jediná, kdo dokáže vstoupit do knih, dokáží to potomci rodu Mecalisterovi, tedy Betsy a Will, kteří navštěvují knihy již od mala.

Amy začne navštěvovat Knihu džunglí, kde se spřátelí s tygrem Šér Chánem a později v Řádku (zde se schází všechny knižní postavy) narazí na Werthera, který ji později bude pomáhat. Setká se také s Oliverem Twistem, kterému dá sušenky a žvýkačky. Jednoho dne v reálném světě na ostrově nalezen mrtvý Sherlock Holmes. Což je více než divné a navíc krátce poté propásne Alenka bílého králíčka z říše divů, takže se do říše divů nemá šanci dostat, ze země Oz zmizí vihřice, ze Snu noci svatojánské zmizí léto a začne sněžit, Šípková Růženka se probudí uprostřed spánku a odmítne čekat na prince...
Zkrátka se v knižním světě děje něco divného. Ale kdo za tím vším stojí, a proč? Amy se proto vydává pátrat spolu s Wertherem a Willem.

V knížce se setkáme se všemy velkými a významnými literárními díly. Padne zde zmínka o knize Pýcha a předsudek, Na větrná hůrce, Obraz Doriana Graye, Aladin, Petr Pan... Prostě zde narazíme na všechny staré známé v jedné knize.

Na začátku knihy jsem se nemohla moc začíst, ale vše se spravilo a v půli knihy už jsem byla úplně začtená, knížka mě bavila, bavilo mě jaké další zvraty autorka neustále vymýšlela v celosvětově známých příbězích. Knížka na mě působila velmi mile. Také za to tak trochu mohla Amy, která byla spíše takové nemehlo, neustále o něco zakopávala, nebo padala. Rozhodně někdo, kdo se snaží vypátrat zloděje v příbězích.

Možná se to nemusí hned tak zdát, ale knížka je nakonec celkem zamotaná, ale i tak příjemná a milá oddechovka. A kdo má rád knížky, kde se objevují i další známé postavy, tak rozhodně doporučuji, i když je knížka spíše pro mladší čtenáře.

Hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat