středa 7. června 2017

Knižní přírůstky za měsíc květen


Měsíc květen opět utekl a máme tu po měsíci knižní přírůstky. Bude jich opravdu dost, vlastně nejvíce za celou dobu co píši blog a to už bude skoro rok. ( Tento mám jen chvíli, ale předtím jsem měla ještě starý blog.)

A kolik, že jich teda je? Je jich neuvěřitelných 22, ano za měsíc květen jsem si pořídila tolik knih. Možná, že pro někoho to není moc knih, nicméně pro mě je to opravdu hodně knih. Jelikož se mé knižní přírůstky pohybují okolo 5-8 knih ze měsíc a to ještě ne vždy.

Ale když to tak rozebereme, tak to není zas tak hrozné. Jen 4 knihy jsou recenzní výtisky, 9 knih jsem nakoupila v Levných knihách, takže byly opravdu levné, dalších 6 jsem nakoupila na Světě knih, kde je měli i se slevou, takže se to vyplatilo. A poslední 3 knihy jsem si objednala přes net.

Hned první týden v květnu jsem navštívila Levné knihy. Jakmile jsem uviděla všech 5 dílů série Elyonova země, bylo mi jasné, že je musím mít a opravdu stály jen pár Kč. Já teda sice už první 3 díly před pár lety četla , ale už si z nich nic nepamatuji. A 4. a 58. díl byl tenkrát v knihovně půjčený, takže jsem pak na to zapomněla a sérii už jsem nedočetla.  Teď mám příležitost to napravit.

Dalším úlovkem je kniha O dívce, která obeplula Čarozem v lodi vlastní výroby. Knihu jsem si chtěla vždy přečíst, ale nikdy k tomu nedošlo. Takže jsem si ji musela hned v Levných knihách koupit. A proč si rovnou nekoupit i druhý díl, když ho tam mají?  Snad se mi budou knihy líbit.

A posledními úlovky z Levných knih jsou Obraz Doriana Graye a Na větrné hůrce. Ano, jedná se o povinnou četbu. Jsou to velmi známe knihy, které jsem ještě nečetla, ale o prázdninách to hodlám napravit.

Dále jsem navštívila Svět knihy, kde jsem si koupila 6 knih a vyzvedla 1 recenzní výtisk.

U nakladatelství Slovart, kde jsem si vyzvedla recenzní výtisk Paní půlnoci a plátěnou tašku s nápisem: (Ne) suď knihu podle obálky. Na stánku Slovartu jsem si též zakoupila knihu The Lie Tree. Byla to jediná anglická kniha, která mě zde zaujala a k mému štěstí, taky jediná kniha bez cenovky. Jelikož všechny ostatní anglické knížky stály cca 200 Kč, šla jsem k pokladně a doufala, že bude stát stejně. A ouha, prodavačka mi oznámila 50 Kč a já byla na pochybách, zda slyším dobře. Ale opravdu mě vyšla jen na 50 Kč, z čehož jsem měla pochopitelně radost.

Nevynechala jsem ani stánek nakladatelství Jota, kde jsem s 50% slevou koupila knihu Sochař, takže mě vyšla cenově velmi dobře, vzhledem k tomu, jaká je původní cena knihy.
 
Další na řadě byl stánek nakladatelství Albatrosmedia, kde jsem si koupila dvě novinky. Tedy Políbená ledem druhý díl série Kroniky Kaninu. A knihu Korunu poslední díl série Selekce, recenze na Korunu ZDE.

U stánku nakladatelství Host jsem si koupila knihu Kouzelníkův únik z reality, tuhle knihu už jsem si chtěla koupit dlouho, a tudíž na Světě knihy byla jedinečná příležitost.
 
A úplně poslední stánek, který jsem navštívila, byl stánek nakladatelství Euromedia, kde měli na některé knihy opravdu pěkné slevy. Za neuvěřitelných 99 Kč jsem si koupila knihu Napůl divoký ze série Napůl zlý, jen škoda, že už neměli třetí a zároveň poslední díl.

Teď je čas se podívat, jaké další recenzní výtisky mi došly. Za měsíc květen jsem navázala hned 2 nové spolupráce a to s nakladatelstvím Host a Omega.

Od nakladatelství Host jsem si nechala poslat e-knihu Všichni ptáci na nebi, už mám za sebou něco přes 100 stránek a zatím se mi to líbí.

A od nakladatelství Omega jsem si nechala zaslat knihu Nejchladnější dívka ve městě chladu. Na knihu se teprve chystám, tak uvidím, jaká bude. Recenze určitě bude.

A poslední recenzní výtisk je Poušť v plamenech, tu jsem si nechala zaslat od literárního magazínu Vaše Literatura, pro které píšu. Recenze bude k nalezení na stránkách magazínu.

A teď knihy, které jsem objednávala, až skoro na konci měsíce. První z nich je kniha Skoro směšná story, na tuhle knihu jsem v poslední době narážela hodně často. Navíc mě zaujala i anotací a byla zfilmována. Tak snad mě kniha nezklame. Film jsem zatím neviděla, ale po přečtení knihy se na něj podívám.

A teď tedy anglické knihy.
Kniha We Are Okay mě opravdu, ale opravdu zaujala. Nevím přesně proč, ale zaujla mě, takže jsem si ji musela hned objednat. Mám ji teď rozečtenou, čtu ji sice dlouho, i kdyz mám jen okolo 200 stran, jelikož jsem mezi tím četla ještě další knihy.

A poslední kniha, kterou v tomto článku představím je The Upside of Unrequited. Knížku napsala stejná autorka, která napsala jistě všem známou knihu Probuzení Simona Spiera. Kniha vyšla v zahraničí poměrně nedávno, takže jsem si ji musela, co nejdříve objednat. Doufám, že bude stejně dobrá jako kniha Probuzení Simona Spiera.

A to už je pro dnešní předlouhý článek opravdu vše. Knížek bylo vážně hodně, sama nechápu, jak se mi to povedlo všechno nashromáždit.

Do komentářů mi napište, jestli jste nějakou z knih četli. A kolik knih jste si za tento měsíc pořídili vy.

Žádné komentáře:

Okomentovat