úterý 30. října 2018

Chceš radu?... slovu Royala nevěř



Název: Papírová princezna
Autor: Erin Watt
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Baronett
Počet stran: 336
Žánr: YA, romantický

O téhle knize jsem věděla už delší dobu, ale neuvažovala jsem vůbec nad tím, že bych si ji přečetla. Nijak mě nezaujala, takže jsem neměla důvod uvažovat o jejím čtení. Jenže pak vyšel čtvrtý díl (ano čtete dobře) a pár lidí si jej chválilo, ale já nadále byla chladná k této sérii. Ovšem narazila jsem na další chválu a na další fotky na insta. Tak jsem si řekla, že na tom tedy musí něco být, když si tuto sérii všichni tak chválí. Nahlodaná jsem si přečetla znovu obsah prvního dílu a najednou mě to zaujalo (absolutně nechápu, proč až teď). A já si chtěla (světe div se) tuto knihu přečíst.

„Hezké věci nedokazují hezkou povahu jejich majitele. “

Ella Harperová se snaží přežít. Celý život spolu se svojí přelétavou matkou se stěhovala z místa na místo, a doufala, že jednou se na ni usměje štěstí. Po smrti matky ale Ella zůstala sama... Musela chodit do práce, aby si vydělala. A předstírala, že její máma neumřela, aby nemusela do děcáku.

Jednoho dne se zčista jasna objeví Callum Royal, který vytrhne Ellu z chudoby a odveze si ji do svého luxusního sídla. Kde ovšem také bydlí pět jeho synů, kteří ji hned od prvního okamžiku nenávidí. Ella začne chodit na prestižní soukromou školu, kde se to jen hemží zbohatlými a rozmazlenými dětmi. A je jasné, že mezi ně Ella nezapadá, což přitahuje pozornost, ne tak docela správných lidí... V sídle Calluma to taky nemá lehké, bratři Royalové jsou jeden hezčí než druhý, ale Ellu to nejvíce táhne k Reedovi. Reed je však odhodlaný Ellu poslat zpátky tam, odkud přišla - do chudoby. Nestojí o ni, a prohlašuje, že mezi ně Ella nepatří. Možná má Reed pravdu. Ella se s takovým luxusem a bohatstvím dosud nesetkala, natož s intrikami a lží, které se táhnou skrz celý palác Royalů. Bratři jsou totiž odhodláni Ellu poslat pryč a nebrání se jakýmkoli podrazům...

„Když utečeš přežiješ a bojovat můžeš zítra. “

Ella se mi jako hlavní hrdinka líbila. Byla taková svá a nenechala se od ostatních ovlivnit. I když to měla ze začátku těžké a hodně lidí jí házelo klacky pod nohy. Bratří Royalové byli všichni podle popisu moc hezcí, vysocí, sportovci se skvělými postavami a každá holka na škole po nich toužila. Zároveň celé škole vládli, takže si na ně nikdo nedovolil, a když už tak toho hodně litoval, jelikož Reed měl pověst rváče.

„Chceš radu?... slovu Royala nevěř.“

Možná po přečtení obsahu kniha zní trochu jako klišé. Je pravda, že to tak trochu připomíná námětem Popelku nebo Pretty Woman či jistě všem známé 50 odstínu šedi. U všech těchto příběhů je námět obyčejná dívka, která se čirou náhodou ocitne ve vyšší společnosti mezi samými boháči. A jako další náhoda se do tohohle boháče zakouká. V tomhle případě se tahle kniha s jmenovanými příběhy trochu podobá, ale bylo v ní plno zvratů, které mě donutily číst knihu jedním dechem. Ihned po dočtení prvního dílu jsem si musela koupit druhý díl. Vůbec mě nenapadlo, že by se mi kniha mohla až takhle líbit a já se do ní tak moc začtu. Pokud je vám mezi 15 – 20 lety, tak se vám kniha bude určitě líbit.


Hodnocení: 97%

Žádné komentáře:

Okomentovat