středa 21. srpna 2019

Grafický román o životě, lásce, a o všem, co se stane mezi tím




Název: Srdcerváči
Autorka: Alice Osemanová
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 288
Rok vydání: 2019
Žánr: YA


Přestože kniha u nás vyšla teprve před pár dny. Myslím si, že většina lidí už tuto knihu zaregistrovala. Jelikož je v zahraničí hodně populární a ta obálka je též lehce zapamatovatelná. Já knihu zaregistrovala hned, jak vyšla v zahraničí a měla jsem v plánu ji objednat, ale pak jsem se dozvěděla, že má vyjít u nás, a tak jsem se rozhodla počkat. Jenže na začátku prázdnin jsem byla v Amsterdamu, kde jsem na knihu narazila. Stálo mě velké přemáhání, to vydržet, až do dnešních dní. Ale teď mám knihu konečně doma a přečtenou.

Minulý rok nebyl pro Charlieho moc dobrý, ve škole oznámil svůj coming out a sklidil za to akorát posměch a šikanu. Nick o Charliem už slyšel, ale nikdy s ním neměl příležitost promluvit. Až do začátku ledna, když je oba potkají na společné hodině. Rychle se z nich stanou přátelé a Charlie se do Nicka brzy zakouká, ale nemyslí si, že by u něj mohl mít šanci...

Oba hrdiny jsem si oblíbila hned na začátku, ale Charlie ho mám zatím asi o malinko radši než Nicka. Kniha je neskutečně milá, takže si mě získala hned na začátku. A do celého příběhu včetně postav jsem se naprosto zamilovala.

Včera mi knížka došla domů a byla jsem pevně rozhodnutá, že si ji jen prohlédnu a budu si ji šetřit. Jenže jsem si hned kousek knížky přečetla a najednou bylo z 5 stránek 20, 100 pak 200 a najednou než jsem se nadála byl konec. Knihu jsem měla přečtenou ani ne za hodinu. Což mě trochu mrzelo, že jsem si zhltla tak rychle. Bylo to opravdu milé, oddechové čtení. A i když se kniha tak rychle čte a je oddechová, tak je především reálná a ukazuje, to čím si někteří teenageři můžou projít či čím si museli projít. Je to smutné, ale dnešní společnost stále umí být taková.

Za sebe mohu knihu jedině doporučit. Už mám v plánu v brzké době objednat si i druhý díl, na který se moc moc těším.

Rozhodně mi do komentářů napište, zda se na knihu chystáte, nebo jste ji už četli.
A také jestli čtete knihy s LGBT tématikou, případně jaký máte na tyto knihy názor.

Hodnocení: 97%

Žádné komentáře:

Okomentovat