úterý 13. srpna 2019

Where happily ever after is not just a promise, but a rule.



Název: The Kingdom
Autorka: Jess Rothenberg
Nakladatelství: Macmillan
Rok vydání: 2019
Počet stran: 340
Žánr: Sci-fi, YA


Úplně poprvé jsem se s touhle knížkou setkala na instagramu. Kde mě už na první pohled zaujala obálka a následně i obsah. Takže, když jsem ji za pár dní objevila v knihkupectví, bylo jasno.

Podívejme se na to, co víme.
Zabila Ana Owna Chen? Ano, zabila.
Otázkou zůstává proč?

Vítejte v zábavním parku "The Kingdom", kde šťastně až na věky není jen slib, ale pravidlo.
V parku bydlí sedm krásných princezen, které jsou napůl lidmi a napůl roboty. Jsou naprogramované, aby plnily přání návštěvníků parku a ani nezáleží na tom, co je to za přání. Ale jednou princezna Ana potká pracovníka parku Owna. S Ownem se hned skamarádí a postupně se do něj zamiluje. Bohužel, ale její pohádka končí krveprolitím. Nyní musí Ana čelit tomu, co udělala a kým ve skutečnosti je.
Ale pravda je nebezpečná a nikdo nechce, aby zábavní park skončil...


Anu jsem si hne dna začátku oblíbila, přišla mi velmi sympatická. Zato ostatní pracovnící parku mi byli hned od začátku velmi nesympatičtí, včetně Owna a to až do konce knihy.


Na knížku jsem byla opravdu zvědavá. Jelikož to není úplně můj žánr a ani téma budoucnosti a robotů a podobných vymožeností moc nevyhledávám. Ale kniha mě mile překvapila. Kniha začína cca 2 roky před oným incidentem a postupně nám odkrývá pravdu o zábavním parku a dostáváme se až k vraždě Owna. Do toho je proložena rozhovory s Anou, či pracovníky parku, kteří řeší onu vraždu a Anino chování.


Kniha mě bavila, byla velmi čtivá a i angličtina byla celkem lehká, takže pro začátečníky rozhodně doporučuji. Konec mě též překvapil, vůbec jsem ho nečekala. Ana to měla opravdu velmi promyšlené. Jako oddechové, nenáročné čtení naprosto ideální.  Zároveň mi kniha přišla jako nějaká strašidelná Disney pohádka. Na jednu stranu super pohádka s princeznami, zvířátky a rytířem, na druhou stranu opravdu děsivá.


Hodnocení: 73%

2 komentáře:

  1. Mně byly nesympatické všechny postavy, nějak jsem se s nimi nemohla sžít - u princezen jsem to na jednu stranu chápala, když to de facto byli částečně roboti. Styl postupného odhalování děje je fajn, ale tady mě hrozně štvalo, jak si to na sebe spoilerovalo předem :'D Ale ano, je fakt, že ten konec jsem vůbec nečekala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, to postupné odhalování děje bylo super. Ale taky mě občas naštvaly, ty věci které byly prozrazeny zbytečně dopředu.

      Vymazat