pátek 9. srpna 2019

Recenze na knihu „Už zase létám“



Název: Už zase létám
Autorka: Sita Brahmachariová
Nakladatelství: Slovart
Počet stran: 293
Rok vydání: 2018
Žánr: YA


Tato kniha byla moje první od autorky. Předtím se mi žádná její kniha do ruky nedostala, což mi přijde při zpětném pohledu jako chyba. Kniha měla jistě něco do sebe. Vyprávěla velmi silný a emočně nabitý příběh. Ale musím teda poznamenat, že knih s tímhle tématem v YA literatuře neustále přibývá, samozřejmě, že to není špatně, ba naopak. Ale během čtení této knihy jsem měla místy pocit, že už jsem někdy něco takového četla.



Kite nikdy v životě nenapadlo, že se tohle může v životě přihodit právě jí. Její nejlepší kamarádka Dawn, která je pro Kite zároveň i sestra, spáchá pár dní před Kitinými šestnáctými narozeninami sebevraždu. Kite se rázem zhroutí celý svět. Kite, která byla vždy veselá, plná života, sebevědomá se nyní snaží vypořádat s pocity, žalu a hlavně viny.

Její tatínek se jí proto rozhodne vzít z Londýna pryč od všech těch trýznivých vzpomínek. Vezme ji s sebou na výlet do Jezerní oblasti. Ze začátku to Kite nepřipadá ani trochu jako dobrý nápad, chce se vrátit domů. Ale postupem času se jí tu začne líbit, lidé jsou zde milí a příjemní. Vše se obrátí k lepšímu v té chvíli, kdy se seznámí s místním klukem Garthem, Svěřit se úplně cizímu člověku může být totiž mnohem jednodušší než svým blízkým...



Během celé knihy sledujeme jak se Kite snaží s pocitem smutku postupně vyrovnat. Jak prochází jednotlivými fázemi vyrovnávání se se ztrátou. Kite byla milá hlavní hrdinka a byla mi i celkem sympatická.


Ztráta, žal, pocit viny... to jsou pocity, které hrají v knize klíčovou roli a autorka s nimi v knize celkem hezky pracuje. A snaží se nám přiblížit, co se všechno se v hlavě pozůstalého člověka odehrává. Tuhle část si myslím autorka zvládla na výbornou, bylo to velmi věrohodné.
Přesto mladá hlavní hrdinka se snaží vyrovnat se ztrátou blízké osoby a přitom si klade za vinu, že nepoznala nějaké sebevražedné sklony o zesnulé osoby.... Toto téma se objevilo už v několika YA knížkách, takže v tomto směru už byla kniha pro mě hodně okoukaná. Nic nového a světoborného v ní navíc nebylo. Místy jsem se u knihy i malinko nudila a měla pocit, že už jsem ji četla. Ale je to čistě věc názoru.


Přesto  jsem ráda, že jsem knihu četla. Sama totiž nevím, co bych dělala, kdybych se ocitla na stejném místě jako hlavní hrdinka. A nakonec musím zmínit nádhernou obálku knihy, ta mě opravdu zaujala. Je taková svěží a mladistvá, ke knize mi vážně sedla.

Hodnocení: 51%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Slovart. Knihu si můžete koupit ZDE.

Slovart

Žádné komentáře:

Okomentovat