Recenze ne knihu Dvůr křídel a zmaru

Název: Dvůr křídel a zmaru
Autorka: Sarah J. Maas
Nakladatelství: CooBoo
Počat stran: 717
Rok vydání: 2018
3. díl

Po dlouhé době jsem se dočkala třetího dílu. Opravdu jsem na něj byla hodně zvědavá, jelikož druhý díl skončil velmi napínavě. A teď jsem ho stihla konečně i přečíst, kniha má sice 700 stran, ale já ji četla na můj vkus už zbytečně dlouho, ale nakonec se povedlo a mám ji dočtenou ... konečně.

Dost slov na úvod a podíváme se tedy na obsah knihy.
Feyre se vrátila na Jarní dvůr k Tamlinovi, aby získala cenné informace o jeho armádě a dalších jeho plánech, včetně plánů krále, který chce ovládnout Prythian a zničit jej a spolu s ním i zeď. Aby Feyre tyto infrmace získala, musí předstírat, že Tamlina miluje, ale ve skutečnosti jej velmi nenávidí. Její život je tedy ohrožen a nesmí se dopustit jediné chyby, jinak přijde o život a ohrozí celé království. Její pobyt na Jarním dvoře ještě ztěžují vyslanci krále Hybernu, kteří si na ni neustále dovolují. Nakonec se jim Feyre postaví a následně utíká z Jarního dvora, který doslova rozdrtila na kusy. Vrací se k Nočnímu dvoru ke svému Rhysovi a jeho přátelům. Rhys se snaží s ostatními vladaří spojit a domluvit s nimi vzájemnou spolupráci proti Hybernu. Jelikož se válka s Hybernem blíží mílovými kroky. Dokáže se s nimi Rhys domluvit? A dokáží porazit Hybern?

V knize se objevují opět staří známí Rhys a jeho přátelé, Tamlin, Jurian atd. ale jsou tu i více popsání a charakterizovaní ostatní vladaři Prythianu, jejich vlastnost, vzhled. Objevují se zde i nové mýtické bytosti. Nicméně nejraději mam stejně Rhyse a tu jeho bandu. Zbytek vladařů mi už moc sympatický nepřišel, nejvíce z nich asi Helion, jinak nikdo jiný a nejméně Beron.

Jak už jsem zmínila, kniha má přes 700 stran ... to už je celkem bichlička. Takže hodně pasáží bylo věnováno popisům, a tudíž nebyl děj knihy nějak uspěchaný, vše probíhalo hezky v klidu. Tím pádem mi některé pasáže přišly na můj vkus už moc zdlouhavé, ale chápu, že autorka nechtěla čtenáře o nic ochudit. Proto vše ´hezky rozepsala, aby si čtenář příběh živě a do detailu představil. Kniha mě spíše více chytla až od poloviny, ze začátku mě příběh moc nechytal a chvíli mi trvalo, než jsem si na vše z druhého dílu, který jsem četla před rokem, vzpomněla.

Přesto se mi kniha líbila, i když mi začtení se do knihy ze začátku trochu trvalo. Třetí díl mi přišel o malinko slabší než ten druhý, ale nedošla jsem na to, čím to bylo. Druhý díl je též bichlička, ale prostě mě minulý rok druhý díl více bavil a zhltla jsem jej za chvíli. Celou sérii mám strašně moc ráda a stejně jako mám ráda autorku a její styl psaní. Takže knihu budu hodnotit velmi kladně, jelikož má autorka i celá série u mě plusové body.

Četli jste třetí díl?... jak se vám líbil?

Hodnocení: 90%