čtvrtek 13. září 2018

„Pane, vy to pořád nechápete. Tam je jedna želva za druhou.“



Název: Jedna želva za druhou
Autor: John Green
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 230
Žánr: YA

Od Johna Greena jsem četla všechny knížky, které u nás vyšly. A že už jich pár je. S těmi, co Johnovi knížky čtou, se jistě shodnu.  John má prostě a jednoduše svůj styl psaní, který je jedinečný. Navíc je velmi zajímavé, že každá Johnova kniha je opravdu odlišná a má něco do sebe, něco jako osobitý charakter. Jeho knihy jsou prostě jeho knihy... zajímavé a odlišné.

„Mám rád krátký básně s nepravidelným rýmem, protože takový je život. “

Aza neměla v plánu zabývat se záhadným zmizením miliardáře Russella Picketta. Jenže odměna je sto tisíc dolarů, což by Aze pomohlo. Jelikož si Aza a hlavně její máma dělá starosti, jak Aze zaplatí vysokou. Sice by tahle odměna nestačila, ale rozhodně by výrazně pomohla. A Daisy její nejlepší kamarádka je odhodlaná pustit se do pátrání. Navíc Pickettův syn Davis je totiž Azin kamarád z dětství a nastal ideální čas se znovu spřátelit... (asi je všem jasné, že ze spřátelení bude něco víc. A že pátrání po Pickettovi bude až na posledním místě.)
Aza má ale i jiné problémy, než starosti s vysokou a pátráním po Pickettovi. I když se Aza snaží být dobrá dcera, skvělá kamarádka, vzorná studentka a vyšetřovatelka...ale bojuje totiž s úzkostí a nekonečnou spirálou obsedantně-kompulzivních myšlenek, které ji pronásledují všude...

„Člověk nikdy nenajde odpovědi, jen lepší otázky. “

Aza byla opravdu zajímavá hlavní hrdinka. Její neustálé řeči, které dováděli ostatní buď k šílenství nebo ke starostem. Bylo zajímavé sledovat její myšlenkové pochody, jelikož takhle většina lidí nepřemýšlí např. že když vám škrouká v břiše, může to být bakterie C. diff., a která může mít i smrtelné následky... atd. Aza přemýšlela nad spoustu věcmi, nad kterými se většina lidí ani nezamýšlí. Ale každý máme něco, bylo to ale přinejmenším zajímavé. I když některé věci, které si Aza myslela nebo říkala, byly i pro mě nepochopitelné, ale je mi jasné, že Aza to viděla jinak. Bohužel se občas stalo, že mi tím pak Aza lezla na nervy, tím jak si něco naprosto nesmyslného vzala do hlavy a pak to i udělala.

„Člověk slouží tomu, co uctívá.“

Jak už jsem psala od Greena mám přečtené všechny knihy, co u nás vyšly. A všechny byly dobré, byly své a donutily mě se zamyslet nad tím, co autor chtěl říci. Ale když to tak vezmu, tak Jedna želva za druhou se mi líbila zatím od autora nejvíce. Nevím, čím to přesně bylo, možná tím, že mi tahle kniha přišla tak správně šílená a to mi možná u ostatních chybělo. A možná to bylo i Azou, která mě bavila. Kniha byla prostě tak správně cáklá a já se u ní i nasmála, přestože Aza měla vážný problém, který nezvládala sama řešit. V knize je hodně zmíněný i Star Wars, takže pokud jste fanda, tak u vás má kniha určitě již předem plusové body. Pro mě to byla zatím nejlepší Greenovka.

„Rám si vybrat můžeš. Co bude na obraze, o tom možná nerozhoduješ, ale o rámu jo.“

Hodnocení: 87%

Jaká kniha od Greena se zatím nejvíce líbila vám?.. čtete Greena?

Za zaslání recenzního výtisku děkuji knihkupectví Megaknihy. Knihu najdete ZDE

Megaknihy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat